EN below***
У.Ф.О – Омаж за Каталин Ладик || Ирена З. Томажин, Јуле Флирл || 10.11 || 20:00 || МКЦ – Денсинг сала || https://bileti.mkc.mk/index.php?id=1318
ТАНЦ/МУЗИКА/ПЕРФОРМАНС
У.Ф.О. – Омаж за Каталин Ладик
Ирена З. Томажин, Јуле Флирл
Унгарско-српската поетеса и изведувачка Каталин Ладик се смета за „Јоко Оно на Балканот“ и пионерка на звучната и изведбената уметност во Југоисточна Европа: со „SoundBodyPoetry“ од нејзиниот радикален боди арт перформанс „UFO Party“ од 1969 година, ја разбранува тогашната уметничка сцена и воспоставува методи на експериментален пристап кон гласот и танцовиот перформанс веќе во седумдесеттите години на 20 век. Во нивната прва соработка, германската танцова и вокална уметница Јуле Флирл и словенечката кореографка и вокалистка Ирена З. Томажин го слават заедничкиот интерес за уметничката позиција на Каталин Ладик: омаж што ги замаглува границите помеѓу поезијата, актерството и експерименталната работа со гласот, истовремено продолжувајќи го истражувањето на двете уметници во областа на физичкото искуство на јазикот и артикулацијата на различни слоеви на гласот.
Концепт, кореографија, изведба: Ирена З. Томажин, Јуле Флирл
Дизајн на светло: Гречен Блеген
Дизајн на звук: Nicola Ratti
Костимограф: Жан Пол Леспањар
Историчарка на уметност, драматургија: Ката Краснахоркаи
Асистент: Шерон Ногалес Меркадо
Продукција: Александра Веленсик, Завод Сплох / Шпела Трошт
Фотографија: Леон Дор
Трејлер: Сплох
Ко-продукција: Sophiensaele (Берлин), Zavod Sploh (Љубљана), Charleroi Danse Centre chorégraphique de Wallonie-Bruxelles (Брисел), PACT Zollverein (Есен) со поддршка од Hauptstadtkulturfonds Berlin
Времетраењето на изведбата е 60 минути. Наменета е за публика над 16 години. Поголемиот дел од изведбата е на англиски јазик. Но, може да се проследи и без познавање на англискиот јазик. На почетокот на изведбата осветлувањето е многу темно, а потоа полека станува посветло. Има рефлексии на светлина. Различни звуци доаѓаат од различни правци. Во салата има седишта за публиката.
Ирена З. Томажин е танчерка, експериментална пејачка и филозофка која работи во полето на театарот и музиката. Нејзината работа е предмет на анализа во делото на Бојана Кунст со наслов „The voice of the dancer“ и во делото на Софи Хер со наслов „Geste de la voix et théâtre du corps“. Исто така, повеќе нејзините текстови за филозофијата на гласот се објавени во различни уметнички публикации. Томажин има три албуми: „Crying Games“, „Taste of Silence“ и „Lump in the throat“. Нејзината работа е доследно истражување на нејазичниот глас како медиум во танцовиот перформанс. Меѓу другите, таа има работено со Јанез Јанша, Тино Шегал, Мала Клајн, Кристијан Кестен и Џозефин Еврад. Ирена предава на серијата работилници „ The world is Sound “ во Берлин.
Јуле Флирл е танцова и вокална уметница која развива практики за гласот, пренесувајќи го танцот во аудитивната област. Нејзината практика се создава помеѓу експерименталната кореографија и методите на соматско пеење, во кои таа развива дела за да ја разбранува врската помеѓу гледањето и слушањето. Таа го оживува и продолжува наследството на Валеска Герт, авангардна танцова уметница од Берлин во 1920-тите години, која прва го концептуализира терминот TonTanz – да се танцува со својот глас. Флирл го води поткастот „FROM BREATH TO MATTER“ во Берлин. Има работено заедно со Брајан Кембел, Мартин Нахбар, Ибрахим Кариши, Тино Шегал и Мег Стјуарт, меѓу другите.
***
Овaa претстава на МОТ фестивалот е дел од проектот (Не)Врзани Движења, а е курирана од Биљана Тануровска-Ќулавковски.
(Не)Врзани Движења е поддржан од програмата Креативна Европа/Европска соработка Западен Балкан.
Проектот (Не)Врзани Движења/ (Non)Aligned Movements е развиен во партнерство помеѓу СТАНИЦА Сервис за современ танц, Белград; Номад танцова академија Словенија, Љубљана; Номад танцова академија Хрватска; Танцфабрик Берлин и ЛОКОМОТИВА Центар за нови иницијативи во уметноста и културата, Скопје.
**
DANCE/MUSIC/PERFORMANCE
U.F.O. – Hommage to Katalin Ladik by Irena Z. Tomažin, Jule Flierl
The Hungarian-Serbian poet and performer Katalin Ladik is considered the “Yoko Ono of the Balkans” and a pioneer of noise and performance art in Southeastern Europe: With the “SoundBodyPoetry” of her radical body art performance UFO Party from 1969, she shook the artistic scene at the time and established methods of experimental voice work and physical performance already in the 1970s. In their first collaboration, German sound dancer Jule Flierl and Slovenian choreo-vocalist Irena Z. Tomažin celebrate their shared interest in Ladik’s artistic position: a homage that blurs the boundaries between poetry, acting and experimental voice work, while continuing the two artists’ own research into the physical experience of language and the articulation of different layers of the voice.
CREDITS
Concept, choreography, performance: Irena Z. Tomažin, Jule Flierl
Light: Gretchen Blegen
Sound: Nicola Ratti
Costume: Jean-Paul Lespagnard
Historic advisor, dramaturgy: Kata Kasznahorkai
Assistance: Sharón Nogales Mercado
Production: Alexandra Wellensiek, Zavod Sploh / Spela Trošt
Photo: Leon Dohr Camera
Trailer: Sploh
Coproduced by: Sophiensaele (Berlin), Zavod Sploh (Ljubljana), Charleroi Danse Centre chorégraphique de Wallonie-Bruxelles (Brussels), PACT Zollverein (Essen) Supported by Hauptstadtkulturfonds Berlin
The performance duration is 60 minutes. It is open to audiences 16 years and older. Most of the language that is used is spoken English. However, the piece is also accessible without any knowledge of English. The lighting situation is very dark at the beginning and then slowly gets brighter. There are light reflections. Different sounds come from different directions. The audience area on the grandstand is seated.
Irena Z. Tomažin is a dancer, experimental singer and philosopher, who works in the field of theatre and music. Her work has been subject of analysis by Bojana Kunst („The voice of the dancer“) and Sophie Herr („Geste de la voix et théatre du corps“). Her writings to the philosophy of the voice has been published in diverse art publications. Tomažin has created three albums: „Crying Games“, „Taste of Silence“ and „Lump in the throat“. Her work is a consequent exploration of the non-linguistic voice as a medium in physical performance. Amongst others she has worked with Janez Janša, Tino Sehgal, Mala Kline, Christian Kesten and Josephine Evrad. Irena teaches at the Workshop Series „The world is Sound“ in Berlin.
Jule Flierl is a dance and voice artist who develops practices that conceive of the voice as a dancer, translating dance into the auditory realm. Her practice lives between experimental choreography and somatic singing methods, in which she develops scores to unsettle the relationship between seeing and hearing. She revives and continues the legacy of Valeska Gert, avant-garde dancer from 1920’s Berlin, who first conceptualized the term Tontanz: to dance with one’s voice. She hosts the voice performance series FROM BREATH TO MATTER in Berlin. She worked as dancer with Bryan Campbell, Martin Nachbar, Ibrahim Quarishi, Gintersdorfer/Klaßen, Sergiu Matis, Tino Sehgal and Meg Stuart a.o.
***
Performance on the MOT festival is part of the program of (Non)Aligned Movements, curated by Biljana Tanurovska–Kjulavkovski.
(Non)Aligned Movements project is supported by the Creative Europe/European Cooperation Western Balkans program.
The (Non)Aligned Movements project is developed in partnership between STANICA Service for contemporary dance, Belgrade; Nomad Dance Academy Slovenia, Ljubljana; Nomad Dance Academy Croatia; Tanzfabrik Berlin and LOKOMOTIVA Centre for new initiatives in art and culture, Skopje.